Hieronder vindt u de antwoorden op de volgende vragen over deCokerije houtolie:
Vraag: Levert u ook op rekening?
Vraag: Wat is de levertijd van uw producten?
Vraag: Kan ik de producten ook afhalen?
Vraag: Kan ik bij u pinnen als ik producten af kom halen?
Vraag: Ik vind de verzendkosten nogal hoog, dat kan toch wel goedkoper?
Vraag: Waarom berekent u kosten voor het betalen via IDEAL?
Vraag: Levert u ook op rekening?
Antwoord: Normaliter wordt alleen uitgeleverd na ontvangst van uw betaling. Voor vaste klanten die regelmatig bestellen kan ook op rekening geleverd worden mits de facturen tijdig betaald worden. Zie ook onze voorwaarden.
Vraag: Wat is de levertijd van uw producten?
Antwoord: Normaal gesproken zijn alle producten uit voorraad leverbaar en kan uw bestelling dus direct na ontvangst van uw betaling worden uitgeleverd. Zodra we uw bestelling hebben ontvangen informeren we u over de beschikbaarheid van de producten.
Vraag: Kan ik de producten ook afhalen?
Antwoord: U bent uiteraard van harte welkom om uw bestelling op te komen halen en zo verzendkosten te besparen. Omdat wij echter vaak druk zijn met andere werkzaamheden en graag alle tijd voor u willen kunnen nemen is afhalen ALLEEN OP AFSPRAAK mogelijk. Laat het dus tijdig even weten als u langs wil komen dan zorgen we dat we voor u klaar staan.
Vraag: Kan ik bij u pinnen als ik producten af kom halen?
Antwoord: Wij beschikken helaas niet over pin-mogelijkheden zodat uw betaling vooraf overgemaakt dient te worden op onze bankrekening óf contant dient te worden voldaan bij afhalen. Omdat u niet kunt pinnen betekent "contant" dus "met bankbriefjes en/of munten".
Vraag: Ik vind de verzendkosten nogal hoog. Dat kan toch wel goedkoper?
Soms krijgen we de vraag waarom onze verzendkosten hoger lijken dan die van andere bedrijven. Steeds meer bedrijven bieden zogenaamd "gratis verzending" aan. Ook wij zouden graag in Sinterklaas geloven maar weten inmiddels dat de koerier ook gewoon salaris wil, dat onze vervoerder graag de hypotheek op zijn bedrijfspanden wil kunnen betalen en dat ook onze verpakkingsmaterialenleverancier graag betaald wil krijgen. De enige manier om "gratis" te kunnen verzenden is dan ook gewoon om die kosten te verstoppen in de produktprijzen. Als we dat zouden doen zou dat betekenen dat iemand die veel produkten besteld (heel) veel meer aan verzendkosten zou betalen dan nodig is en dat iemand die weinig besteld de werkelijke kosten of wellicht iets minder zou betalen. Omdat wij graag zo transparant mogelijk zijn vinden we het niet meer dan correct dan dat we u laten weten waarvoor u eigenlijk betaald en vinden we ook dat u gewoon de werkelijke kosten moet zien van wat het transport kost. Gratis verzenden bestaat niet en dus gaan we daar ook niet geheimzinnig over doen. Bovendien vinnden we het ook goed dat iedereen zich realiseert dat verzenden wel degelijk geld kost én impact heeft op het milieu en dat het dus verstandig is om verzenden en retourneren tot een minimum te beperken. Wel zo prettig voor moeder natuur tenslotte als we iets bewuster met transport om gaan.
Daarnaast geldt dat een aantal van onze producten brandbaar of bijtend zijn en daardoor tijdens transport als gevaarlijke stoffen behandeld dienen te worden. Dat betekend dat de verpakking en etikettering van onze zendingen aan speciale regels dient te voldoen en dat er ook slechts een beperkt aantal vervoerders is die onze pakketten veilig kan en mag vervoeren. Hoewel sommige collega-webwinkeliers gewoon allerlei gevaarlijke stoffen via de gewone post verzenden is dat geenszins de bedoeling omdat het gewone post systeem helemaal niet op dergelijke pakketten is ingericht met alle kans op ongelukken van dien.
Ook wij zouden dus wellicht iets goedkoper kunnen verzenden als we uw bestelling zouden verpakken in tweedehands dozen uit de supermarkt, als we met een daarvoor niet ingerichte vervoerder zouden verzenden of als we ons niet aan de wettelijk verplichte etiketteringen zouden houden. Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en vinden daarom dat ook de afhandeling van uw bestelling en de verzending keurig in orde moet zijn zodat we óók op dat vlak geen concessies doen. Op die manier zorgen we er samen voor dat we de kans op ongelukken zo klein mogelijk houden. Wel zo prettig toch als uw zoon of dochter in een sorteercentrum of bij een bezorgdienst werkt dat er geen gevaarlijke pakketten langskomen waar hij/zij geen verstand van heeft?
Voor de kosten die we in rekening brengen is uw zending natuurlijk ook verzekerd dus mócht er onverhoopt iets mis gaan dan zorgen wij er voor dat uw bestelling alsnog in onbeschadigde staat bij u wordt afgeleverd. Geen gezeur dus als er toch een keer iets mis mocht gaan.
De door ons berekende verzendkosten dekken slechts ongeveer 85% van de gemiddelde daadwerkelijk door ons te maken kosten om uw zending bij u afgeleverd te krijgen, de overige kosten nemen wij voor onze rekening. U betaalt dus géén afhandelingskosten, géén verwerkingskosten en géén andere verstopte toeslagen maar gewoon een redelijke bijdrage in de werkelijke kosten die gemaakt moeten worden om een bestelling bij u aan de deur afgeleverd te krijgen..
Vraag: Waarom berekent u kosten voor het betalen via IDEAL?
Veel collega-webwinkeliers verstoppen de kosten die gemaakt worden voor verzending en afhandelen van betalingen in hun productprijzen. Wij kiezen ervoor om dat niet te doen maar duidelijk te maken waarvoor u betaald en U de keuze te geven of u wel of geen gebruik wilt maken van betaaldiensten. Vindt u het prettig om direct via iDEAL te betalen dan bent u van harte welkom en berekenen we de daadwerkelijke kosten die die afhandeling met zich mee brengt aan u door. Wilt u dat niet dan kunt u de betaling gewoon handmatig verzorgen en bespaart u dus die kosten. Zo weet u steeds waar u wel of niet voor betaald en heeft u zelf de controle over uw uitgaven.
.